Regulamin sklepu

Wersje REGULAMINU archiwalne oraz aktualne dla sklepu www.mennica-rosenberg.pl będącego własnością podmiotu Mennica Rosenberg sp. z o.o.

  1. Wersja regulaminu ver. 0.1 obowiązująca do dnia 22.05.2021 | dostępna – TUTAJ
  2. Wersja regulaminu ver. 0.2 obowiązująca do dnia 01.09.2021 | dostępna – TUTAJ

AKTUALNA wersja REGULAMINU obowiązująca od dnia 01.09.2021 znajduje się poniżej 

§ 1

Postanowienia wstępne

Sklep internetowy www.mennica-rosenberg.pl prowadzony jest przez spółkę Mennica Rosenberg sp. z o.o. z siedzibą przy Centrali przy ul. Chełmska 21, 00-724 Warszawa, NIP: 5213895957, REGON: 385980684, dla której prowadzony jest KRS tj. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000839075 . Kapitał zakładowy wpłacony w całości od dnia 24.05.2021 w wysokości 200.000 PLN.

Mennica ROSENBERG sp. z o.o. posiada zezwolenie Narodowego Banku Polskiego licencja nr 17671/2020 na prowadzenie działalności kantorowej a w związku z tym działalności menniczej pozwalającej na obrót metalami szlachetnymi .  Zapewniamy w systemie ciągłym 100 % bezpieczeństwo ( kupno i sprzedaż złota dewizowego i platyny dewizowej nr 17671/2020 ). Zaświadczenia i pozwolenia : Przeciwdziałanie Praniu Pieniędzy nr. 001/05/2020/PP – PDF również Kasjer Walutowo Złotowy nr. 005/05/2020/KAS – PDF ( dokumnety są w siedzibie firmy lub w sekcji Download . RODO certyfikat nr. 2021/FD/012/SR rodo.pdf

§ 2

Definicje

Klient – każdy podmiot ( pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną), dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Konsument – klient będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Sprzedawca – podmiot Mennica ROSENBERG sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Chełmska 21 ; 00-724 Warszawa, NIP: 5213895957, REGON: 385980684, dla której prowadzony jest KRS tj. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000839075

Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez spółkę Mennica ROSENBERG Sp. z o.o. pod adresem internetowym www.mennica-rosenberg.plza pośrednictwem, którego Klient może składać Zamówienia.

Umowa zawarta na odległość – z definicji umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość ( w ramach Sklepu ), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia na stronie www.mennica-rosenberg.pl i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów ze Sprzedawcą.

Konto – konto Klienta w Sklepie utworzone w procesie Rejestracji opisanym w niniejszym Regulaminie, w ramach którego gromadzone są dane Klienta wymagane do złożenia i realizacji Zamówienia oraz za pośrednictwem którego Klient może dokonać zakupów w sklepie.

Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.

Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, przede wszystkim sposobu dostawy i metody płatności.

Koszyk – interaktywny element Sklepu , w którym widoczne są Produkty wybrane przez Klienta w celu dokonania Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów.

Produkty – dostępne w Sklepie mogące być przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów zawarta między Klientem a spółką Mennica ROSENBERG sp. z o.o. za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§ 3

Kontakt ze Sklepem

  1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą osobiście w godz od 10 do 17 lub listownie pod adresem ul. Chełmska 21, 00-724 Warszawa a także za pośrednictwem poczty elektronicznej biuro@mennica-rosenberg.pl oraz telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 17 pod numerem +48 22 427 49 68
  2. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy:

Numer konta do wpłat w PLN:  28 1020 1068 0000 1702 0358 1048 – Kod SWIFT/BIC: BPKOPLPW
Numer konta do wpłat w PLN: 68 1140 2004 0000 3902 8061 4072 – Kod SWIFT/BIC: – BREXPLPWMBK
Numer konta do wpłat w EUR:  28 1020 1068 0000 1702 0358 1048 – Kod SWIFT/BIC:  BPKOPLPW

§ 4

Informacje ogólne

  1. Sprzedającemu przysługują wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym ma on prawo do korzystania z majątkowych praw autorskich do nazwy, domeny internetowej, strony internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów oraz zdjęć. Swoim działaniem Sprzedający nie narusza praw autorskich osób trzecich. Korzystanie z wymienionych praw może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
  2. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  3. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta. W celu założenia Konta bądź realizacji Zamówienia bez zakładania Konta, Klient zobowiązany jest zaakceptować niniejszy Regulamin oraz Politykę Prywatności stanowiącą załącznik do niniejszego Regulaminu a także wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zawarcia Umowy i realizacji Zamówienia.
  4. Ceny w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
  5. Realizacja zamówień w sklepie www.mennica-rosenberg.pl tylko i wyłacznie od 10.000 PLN / 3.000 USD / 3.000 EU . Zamówienia poniżej tych kwot będą anulowane i pozostawione bez realizacji. Zamówienia indywidualne mogą być realizowane poniżej kwoty 10.000 PLN / 3.000 USD / 3.000 EU po uprzednim podisaniu przez strony druku zamówienia.
  6. W przypadku chęci złożenia zamówienia w walucie innej niż złoty prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem tel. 22 427 49 68 lub za pośrednictwem e-maila: biuro@mennica-rosenberg.pl w celu określenia aktualnych kursów walut oraz pozostałych warunków transakcji.
  7. W przypadku złota, produkt jest zwolniony z podatku VAT. Na wyroby ze srebra, platyny, palladu i akcesoria nałożony jest podatek w wysokości 23% VAT. * z wyłączeniem srebrnych monet.
  8. Na końcową ( ostateczną ) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy ( w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe ), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  9. Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy i mogą różnić się w sposób nieznaczny od rzeczywistego wyglądu przedmiotu – bez wpływu na właściwości, jakość i wartość przedmiotu.
  10. Oferta przedstawiona na stronie Sklepu, jak również opisy Produktów stanowią jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Sprzedającego oferty nabycia, złożonej przez Klienta zawartej w Formularzu zamówienia. Sprzedawca zastrzega możliwość weryfikacji cen po złożeniu zamówienia przez Klienta w celu wykluczenia błędów systemowych.

§ 5

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej: imię i nazwisko, adres, telefon kontaktowy, adres email . dla przedsiębiorców: nazwa firmy, NIP, adres, telefon kontaktowy, adres email.Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  2. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  3. Klient dokonując rejestracji oświadcza poprzez odznaczenie stosownych pól na stronie internetowej, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności oraz zaakceptował je.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 6

Zasady składania Zamówienia

  1. W celu złożenia Zamówienia poprzez Sklep : należy Zalogować się do Sklepu
  2. Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”
  3. Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, jeśli dane odbiorcy różnią się od danych Zamawiającego należy zaznaczyć pole „tak” dostawa na inny adres i uzupełnić dane, następnie wybrać sposób dostawy i sposób zapłaty
  5. Kliknąć przycisk “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  6. Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić zamówienie w przeciągu 24 godzin od chwili wykonania czynności, o której mowa w §6 pkt. 5. Momentem opłacenia zamówienia jest moment zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku niezaksięgowania wpłaty w przeciągu 24 godzin, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania i rekalkulacji wartości zamówienia na skutek wahań kursowych wartości zamówionego Produktu,
  7. Zamówienia można również dokonać osobiście w siedzibie Sprzedawcy, telefonicznie pod numerem tel. 22 427 49 68 lub za pośrednictwem e-maila biuro@mennica-rosenberg.pl
  8. Sklep Internetowy umożliwia zamawianie Produktów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

§ 7

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
    1. Przesyłka kurierska,
    2. Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy pod adresem centrali bądź punktów dystrybucji : Centrala – ul. Chełmska 21, 00-724 Warszawa
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    1. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy nie są objęte prowizją Sprzedawcy.
    2. Płatności elektroniczne tj : Płatność dokonaną za pośrednictwem systemu płatności internetowych ( przelewy online, BLIK ) uznaje się za dokonaną w momencie otrzymania przez Sprzedającego pozytywnej autoryzacji operacji. Koszt transakcji płatności online ponosi Kupujący, prowizja wynosi:
      1. Przelewy24 – 1.2% wartości brutto transakcji
      2. Tpay – 1.6% wartości brutto transakcji
      3. DotPay – 1.6% wartości brutto transakcji
      4. PayNow – 1% wartości brutto transkacji
      5. Blue Media – ( Visa International i MasterCard ) – według stawek operatora
      6. PayU – 1,25% wartości brutto transkacji
    3. Prowizje od powyższych płątności za pośrednictwem operatorów są doliczane do ceny zamówienia i są dodatkowym kosztem Klienta. 
  3. Płatność BLIKiem możliwe w siedzibie Sprzedawcy
  4. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§ 8

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie drogą mailową. Zamówienie do realizacji jest przyjmowane po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy z zastrzeżeniem ostatniego zdania z §6 ust. 6.
  2. Przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, z informacją o potwierdzeniu opłaty Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku braku zwrotnego e-maila od Sprzedawcy do Klienta potwierdzającego wykonanie Umowy ( realizację zamówienia ) to zamówienie uważa się za nie przyjęte do realizacji przez Sprzedającego.
  4. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 24 godzin od daty i godziny złożenia zamówienia. Momentem dokonania płatności zamówienia jest moment zaksięgowania środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  5. W przypadku otrzymania płatności po 24 godzinach zamówienie zostaje poddane rekalkulacji. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę dużej różnicy kursowej wartość zamówienia może uleć zwiększeniu. W przypadku zaistniałych zmian Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania Klienta podając różnicę, jaką Klient będzie musiał dopłacić. Klient w ciągu 24 godzin powinien powiadomić Sprzedawcę o akceptacji lub anulowaniu zamówienia. Jeżeli Klient zdecyduje o kontynuowaniu zamówienia, w ciągu 24 godzin powinien wpłacić różnicę ustaloną przez Sprzedawcę. Brak terminowej wpłaty anuluje zamówienie.
  6. Produkt zostanie wysłany w ciągu:
    1. od 9 dni do 50 dni roboczych w przypadku produktów nie zawierających „24h” w nazwie produktu,
    2. 24 godzin w przypadku produktów zawierających „24h” w nazwie produktu.
  7. W przypadku, gdy zamówienie składa się zarówno z produktów dostępnych w opcji „24h” i nie zawierających „24h” w nazwie produktu, produkty zostaną wysłane jednym transportem w ciągu od 9 dni do 50 dni roboczych.
  8. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
    2. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie:
      1. do 50 dni roboczych w przypadku produktów nie zawierających „24h” w nazwie produktu, po uprzednim opłaceniu zamówienia,
      2. do 24 godzin w przypadku produktów zawierających „24h” w nazwie produktu, po uprzednim opłaceniu zamówienia.
  9. W przypadku, gdy zamówienie składa się zarówno z produktów dostępnych w opcji „24h” i nie zawierających „24h” w nazwie produktu, zamówienie będzie gotowe do odbioru w siedzibie Sprzedawcy w ciągu 50 dni roboczych.
  10. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
  11. Wraz z zakupem Produktu wydawany jest dokument sprzedaży tj. paragon fiskalny, faktura VAT lub faktura VAT Marża.
  12. W przypadku nieuzasadnionego niepodjęcia przez Klienta przesyłki wysłanej przez Sprzedawcę lub odmowy jej odbioru, Klient zostanie obciążony kosztami związanymi ze zwrotem niedoręczonej przesyłki. W przypadku powrotu przesyłki do Sklepu i braku kontaktu z Klientem, przesyłka ta będzie przechowywana na koszt Zamawiającego przez okres 3 dni. Po tym okresie Sprzedający będzie miał prawo do odstąpienia od Umowy.
  13. Sprzedawca zastrzega, że w przypadku problemów z dostawą Produktów od dostawców Sprzedającego, termin realizacji zamówienia może zostać wydłużony, o czym Klient zostanie poinformowany drogą telefoniczną lub mailową.
  14. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia z ważnych i niezależnych od niego powodów, takich jak np. zaprzestanie produkcji danego Produktu, wyczerpanie nakładu danego Produktu u producenta, itp. W sytuacji odmowy realizacji Zamówienia Sprzedający zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego kwoty w związku z Zamówieniem, które nie może być zrealizowane w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta o braku możliwości realizacji Zamówienia.
  15. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

§ 9

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
  2. Zwrot może nastąpić tylko i wyłącznie w siedzibie Sprzedającego tj. w Centrali , ul. Chełmska 21 ; 00-724 Warszawa . Bez względu na to czy Kupujący wszedł w posiadanie poprzez przesyłkę kurierską czy w inny sposób został mu dostarczony towar z zamówienia.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować spółkę Mennica ROSENBERG sp. z o.o., ul. Chełmska 21, 00-724 Warszawa ( biuro@mennica-rosenberg.pl ) tel. +48 22 427 49 68, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia ( na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną ).
  4. Konsument musi skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
    1. Kliknij, aby pobrać formularz odstąpienia od umowy: PDF lub DOCX
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy ( o ile dopuszcza do tego art. 38 punkt 2 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683) ) , wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, bez kosztów dostarczenia rzeczy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
  7. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z zwrotem wpłaty.
  8. Zwrot następuje po otrzymaniu rzeczy od Kupującego.
  9. Jeżeli Konsument otrzymał nabytą rzecz w związku z realizacją umowy, od której odstępuje, wówczas prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz osooboście w siedziebie Mennica ROSENBERG sp. z o.o., ul. Chełmska 21 ; 00-724 Warszawa – niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument zwróci rzecz przed upływem terminu 14 dni. Informujemy jednocześnie, że Konsument musi ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  10. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  11. Prawo odstąpienia do umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym przedsiębiorca nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Oznacza to, że Konsument nie może odstąpić od umowy, w drodze której nabył od spółki Mennica ROSENBERG sp. z o.o. m.in. złoto, srebro oraz kamienie i inne metale szlachetne.
  12. UWAGA: Zgodnie z art. 38 punkt 2 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683), Klientowi będącemu Konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Kupna ze względu na fakt, że ustalona za Towar cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

§ 10

Reklamacje – rękojmia za wady

  1. Umową Sprzedaży a dokładnie rękojmią za wady są objęte tylko i wyłącznie nowe Produkty.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi za wady w kodeksie cywilnym zgodnie z zasadami wynikającymi z art. 561[5] Kodeksu cywilnego, a w pozostałych przypadkach w terminie 30 dni od ich złożenia.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego ( dot. nowych produktów ) u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  4. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie elektronicznej lub pisemnej,
  5. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dostarczenie Sprzedającemu Towaru wraz z dowodem zakupu i opisem reklamacji.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  7. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na swój koszt dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, tj. na adres: Mennica ROSENBERG sp. z o.o., ul. Chełmska 21, 00-724 Warszawa.
  8. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Towar zostanie nieodpłatnie naprawiony albo wymieniony na inny pełnowartościowy. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady ( dotyczy tylko i wyłącznie nowych produktów ) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
  9. W przypadku uznania reklamacji Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 11

Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

SPORY konsumenckie – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

SPRAWY indywidualne – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Ważne Adresy – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

  1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 12

Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Informacje o sposobie, podstawie, zakresie, celu, okresie oraz prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności.
  3. Regulacje związane z RODO znajdują się w zakłądce sklepu : https://mennica-rosenberg.pl/regulamin-sklepu/rodo/

§ 13

Towar zamienny Mennicy

  1. Po zakupie towaru przez Klienta Sprzedawca ma możliwość dosłania produktu inwestycyjnego zamiennego, który spełnia poniższe parametry zamówienia :
    1. Produkt zamienny posiada tą samą próbę co towar zamówiony
    2. Produkt zamienny posiada tą samą wagę co towar zamówiony
    3. Produkt zamienny jest z tego samego metalu co towar zamówiony
    4. Produkt zamienny posiada tą samą cenę co towar zamówiony
    5. Produkt zamienny jest z mennicy z danego kraju co towar zamówiony np. towar zamówiony jest z Mennicy Valcambi a towar wysłany z Mennicy Pamp i na odwrót.  ( to samo tyczy się produktów niemieckich | austryjackich | australiijskich bądź Polskich oraz pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. 
    6. Produkt zamienny jest produktem inwestycyjnym tak jak towar zamówiony
    7. Produkt zamienny może różnić się rokiem wydania co towar zamówiony. Warunkiem jest aby towar zamienny był produktem nowym tak jak towar zamówiony.
  2. Towar zamienny może zostać wysłany przez Mennicę bez uprzedniego odrębnego informowania klienta.
  3. Towar zamienny musi spełniać powyższe parametry towaru zamiennego według zamówienia.
  4. Klient wyraża zgodę na dosłanie towaru zamiennego i akceptuje taki stan realizacji zamówienia przez Mennicę.
  5. Klient nie będzie sobie rościł Praw i Reklamacji z tytułu ewentualnego otrzymania towaru zamiennego ponieważ towar zamienny spełnia wszystkie parametry towaru zamówionego. 

§ 14

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu oraz przedstawiane przez Sprzedawcę nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715 z późn. zm.). Nie stanowią również porady inwestycyjnej. Kupujący podejmuje decyzje inwestycyjne tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Wszelkie znaki towarowe, loga producentów i nazwy własne zamieszczone są na stronach sklepu Mennica Rosenberg sp. z o.o. wyłącznie w celu ułatwieniu klientom identyfikacji produktów danej firmy czy producenta. Znaki należą do ich prawowitych właścicieli i ich prezentacja nie ma sugerować jakichkolwiek związków spółki Mennica Rosenberg sp. z o.o. oraz sklepu www.mennica-rosenberg.pl z właścicielami tych znaków.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
  6. Dział obsługi klienta – biuro@mennica-rosenberg.pl

  • mennice polska
  • Mennice Polska
  • mennice polska
  • mennice polska
  • mennice polska
Sending
User Review
4.76 (68 votes)